Donderdag 15 september

Vandaag stonden we om 07:30 op en pakten onze koffers in. Het was tijd om Sunnyvale te verlaten. We lieten de sleutel achter voor Sally en gingen op weg naar Santa Cruz. Onderweg ontbeten we nog even bij Subway.

Eenmaal aangekomen in Santa Cruz zagen we dat ons zeer kleurrijke motel inderdaad meteen aan de Boardwalk lag. Dat is een boulevard aan het strand met kermisattracties, winkeltjes en restaurants. Ideaal! We parkeerden de auto en wilden inchecken. Helaas kon dat pas vanaf 15:00, terwijl het op dat moment pas 11:00 was.

We lieten de auto staan en liepen het strand op waar we een paar uur bleven liggen. De zee was ijskoud, dus helaas was zwemmen geen optie. In de tijd dat we met onze voeten in de zee zaten had een zeemeeuw ons doosje met pittige kaneelsnoepjes ontdekt en gestolen. We zagen hem met dat pak snoepjes in zijn snavel weglopen en renden hem achterna. Hij liet het doosje vallen en we ontdekten dat een groot deel van de inhoud weg was. En nee dat lag niet in het zand. Of die vogel nog lang leeft betwijfelen we, want als wij die snoepjes al pittig vinden dan zullen ze niet zo goed zijn voor de maag van een zeemeeuw. De rest van de snoepjes dat in het kapot gemaakte doosje zaten hebben we maar weggegooid.

Vervolgens liepen we even over Boardwalk en zagen ontzettend leuke mini golf  banen die binnen in een Neptunes gebouw lagen. Deze mini golf banen waren in piratenstijl ingericht. We hoorden dan ook piratenmuziek, liepen tussen water door en hoorden en zagen kanonschoten. We amuseerden ons er een uurtje en uiteindelijk won ik 🙂

Na het mini golfen was het al 14:15 dus was het tijd om te lunchen. Ik had zin in een frappuchino caramel dus reden we even naar de McDonalds waar we dan ook maar even wat te eten pakten.

Vervolgens reden we terug naar het motel en hadden het zo warm gekregen dat we even wilden afkoelen in het zwembad. Nou afkoelen was het zeker. Het water was zo ontzettend koud dat het al te koud was om te pootje baden. Jammer, zwembad te koud en zee te koud ondanks het warme weer…

We besloten even over de pier te lopen en naar de blaffende zeehondjes te kijken. Deze lagen net als in San Francisco relaxed op een vlonder alleen konden we nu veel dichterbij komen. Daarna liepen we verder over de pier en kozen een leuk restaurantje uit om te eten. Ik bestelde fish and chips en Richard zalm met dijon saus. Wij zaten daar te eten in zomerkleding, terwijl de rest van de mensen in dikke jassen en vesten zaten. Het was toch echt nog boven de 25 graden! Hoe dan ook, na het eten vond ik het ook veel te koud en werden mijn vingers al witter ondanks dat het toch nog boven de 20 graden was.
We douchten ons en wilden nog even bij Boardwalk gaan kijken voordat we gingen slapen.

Morgen staat wederom een lange rit op het programma, want dan rijden we van Santa Cruz over the Pacific Highway. Als het goed is gaan we even kijken bij de ranch van Michael Jackson en bij een kauwgomballenmuur. De volgende plaats waar we overnachten ligt naast Los Angeles en heet Thousand Oaks.

Tot morgen!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Over de auteur

Joyce is de oprichtster van TravelBalloon.nl. Na vele vakanties vond ze het tijd om de avonturen die zij en Richard hebben meegemaakt te delen met anderen.