Route 66, Hoover Dam & Grand Canyon

Donderdag 8 september:

De dag begon erg vroeg vandaag, aangezien de wekker om 05:15 afging. We moesten de laatste spullen die we nog nodig hadden nog inpakken en dan uitchecken. De auto zou vanaf half acht klaar staan dus we moesten redelijk opschieten. Helaas zijn we vergeten om nog een keer het goudklompje te zoeken in ons hotel. Jammer.

We checkten uit en een medewerker hield ons een taxi aan die ons naar het vliegveld ging brengen. Op het moment dat we aankwamen op het vliegveld was het pas 07:00. Twee jaar geleden hadden we in Florida ook een auto via Alamo gehuurd en probeerden ze ons van alle kanten nog verzekeringen aan te smeren, terwijl we die al betaald hadden. Dit keer niet gelukkig. We werden goed geholpen en kregen zelfs nog een plattegrond met hoe we het beste naar de Walmart en de Grand Canyon konden rijden.

We liepen naar de huurauto’s en hadden de keuze uit een hele rij auto’s. We hadden in Nederland een Kia Rio/Chevrolet Spark of soortgelijk geregeld, maar kregen de keuze uit grote auto’s. Een zo goed als nieuwe blauw/paarse Chevrolet Cruze werd het uiteindelijk.
De eerste stop was bij de Walmart om drinken en ontbijt te halen voor onderweg. Bleek dat we al die dagen alles drie x zoveel hebben betaald op The Strip.. Nou ja, op naar de Hoover Dam. De bedoeling was om hier een tour te doen. Helaas was het wat kleiner dan verwacht en vanwege te weinig tijd hebben we de tour overgeslagen en zijn we alleen foto’s gaan maken. We zijn tevens een ontzettend hoge brug opgegaan waar je uitzicht over de Hoover Dam had.

Daarna was het nog zo’n 4 uur rijden naar the Grand Canyon South Rim, aangezien dit het mooiste deel van the Grand Canyon moest zijn. De Skywalk hebben we trouwens overgeslagen. Onderweg stopten we even bij de Taco Bell om te lunchen.
Een deel van de route ging over de bekende Route 66.
Eenmaal aangekomen bij the Grand Canyon moesten we onze Nationale Parken Pas laten zien en konden we het park in. We besloten even te kijken in het souvenirwinkeltje waar ik een dromenvanger kocht die gemaakt was door Natives.

Vervolgens gingen we naar diverse uitzicht punten waar je goed uitzicht had over de Grand Canyon. Wauw, heel groot en indrukwekkend., maar wel redelijk koud ten opzicht van de rest van de dag. Na een paar uur op enkele plekken te zijn geweest wilden we dineren in een Saloon. Helaas was het al donker om 20:00 dus zagen we niet veel meer, want er zijn namelijk amper lantaarnpalen in de woestijn en in de steden. We besloten om maar even in the checken in ons motel (of is het toch een hotel?) in Flagstaff (1,5 uur verderop) en daarna in de buurt te gaan eten. Wederom werd het Panda Express.

Overigens zijn hier hele grote open vlaktes met een enkel huisje erop waar geen mens te zien is, en geen tankstations/restaurants/supermarkten/scholen zijn. Echt in the middle of nowhere waar dus ook geen lantaarnpalen zijn. Het enige wat je af en toe ziet zijn kraampjes met spullen van indianen of af en toe een enkele indiaan.

Morgen weer vroeg op, want we gaan voor de laatste keer terug naar Las Vegas. Een enkele nacht dit keer en ook niet meer in The Golden Nugget. Zaterdag wordt de langste trip die gepland staat op 1 dag, want dan rijden we van Las Vegas helemaal naar Yosemite National Park (8 uur rijden zonder pauze).