15 – 18 oktober 2012

Ja, alweer naar London. Dit werd mijn 4e keer ernaartoe en voor Richard de tweede keer. Toch zie je niet alles op tijd van een paar weken.

Dit keer besloten we 4 dagen te gaan. We hadden de bus van ”Eurolines” geboekt om naar London te gaan. Deze zou ons om 22:00 ophalen op het station in Maastricht. 1,5 Uur later kwam deze pas opdagen met heel wat douane erachteraan. De bus werd grondig nagekeken op buitenlanders die kinderen mee het buitenland in wilden nemen. De rit duurde erg lang. Normaal doet de bus er 8 uur over om in London te komen. Wij zaten er bijna het dubbele in, omdat deze overal stopte.

We hadden 3* hotel ”Ambassadors in Kensington” geboekt. Deze lag in de buurt van het Natural History  Museum. Het was een prima hotel op een paar minpunten na: – De wc spoelde slecht door – Je hoorde al het lawaai van buiten goed – We moesten 5 pond betalen om onze koffers achter te laten voordat we mochten uitchecken. Dit was ook het geval toen we de koffers wilden achterlaten na het uitchecken.

Het was wel fijn dat het hotel zeer centraal gelegen lag.

Natural History Museum

Omdat ons hotel zo dichtbij dit museum lag en Richard het nog nooit had bezocht wilden we het een dag bezoeken. Het museum was zeer groot en had diverse afdelingen.

Actrice Tamsin Greig

Toen we door London liepen verzamelde zich een groepje met mensen om de uitgang van een theater. Er kwam een vrouw uit waar iedereen een handtekening van wilde. Ik had geen idee wie het was, maar aangezien het een bekende was, wilde ik ermee op de foto. Het bleek actrice Tamsin Greig te zijn. Eerlijk gezegd had ik nog nooit van haar gehoord maar goed. Ze was wel aardig en was bereid op de foto te gaan.

Science Museum

Een bezoekje brengen aan het Science Museum leek ons ook wel interessant dus liepen we ernaartoe, aangezien deze ook in de buurt van ons hotel lag. Er was een machine waarmee je kon zien hoe je eruit ziet als je bejaard bent… ja hoor..

James Bond Skyfall

Een deel van Harrods stond in het James Bond teken, omdat de film ”Skyfall” toen uitkwam. In de etalage stonden spullen die gebruikt waren in de film.

Camden Town

Uiteraard konden we een bezoekje aan Camden niet overslaan. Dit vinden we nog steeds de leukste wijk van heel London. Er liepen zoveel aparte mensen rond dat je je ogen uitkeek.

TLC’s Choccywoccydoodah

Toen we door London liepen kwamen we plotseling de chocolatier ”Choccywoccydoodah” tegen! Hier zijn de opnames voor tv zender TLC opgenomen. We zijn niet naar binnen geweest, omdat het er best wel druk was.

Verder zijn we nog het London Eye ingegaan en bezochten we de M&M’s Store. Na vier dagen was het tijd om terug te gaan. Er stond ons nog een lange reis in een verschrikkelijke bus te wachten.. nooit meer met ”Eurolines” dus!