Vanochtend ging de wekker om 08:15, maar ik stond al een half uur eerder op om me klaar te maken. We hebben prima geslapen onder de klamboe en geen last meer van muggen gehad. Wel heb ik de gekko een aantal keren vannacht lawaai horen maken..

We liepen daarna naar het ontbijt waar de keuze bestond uit 3 gerechten: French Breakfast met toast, fruitsap en ei, Balinese Breakfast met rijst en kroepoek en nog een gerecht. Ik koos French Breakfast en Richard Balinese. Het eten was heel lekker en vulde goed. We regelden erna excursies. Morgen gaan we acht tot negen uur lang excursies doen in Ubud en woensdag verlaten we dit hotel en gaan met de boot naar het eiland, Nusa Lembongan waar we ook drie nachten blijven.

Na dit geregeld te hebben haalden we onze spullen van de kamer en gingen we op zoek naar het Monkey Forest. Het hotel ligt midden in die straat dus ver kon het niet zijn… wel als je de verkeerde kant op loopt..
Eerst dus maar wat drinken gehaald bij een mini supermarkt alvorens we de goede kant opliepen naar de apen. Dit was dus een park vol met apen. We moesten €2,00 entree betalen en liepen het park in. Daar liepen heel veel aapjes los rond en moest je je tas afsluiten. Ik ging even op een muurtje zitten en er kwam meteen een jong aapje op mijn schoot zitten. Een ander aapje zag dit en klom ook op mijn schoot. Als klap op de vuurpijl kwam een grote aap erbij zitten. Ja, daar zit je dan met drie apen op je benen. De grote aap sloeg de zonnebril half van mijn gezicht en trok zachtjes aan een pluk haar. Mijn tas was ook niet veilig, aangezien hij deze open probeerde te maken en eraan ging kauwen. Die grote aap had ik liever niet op me gehad en ik was dan ook aan het hopen dat die zo snel mogelijk van me af zou gaan. Overigens was ik de enige die was gaan zitten en die apen op zich had dus stond er meteen een groepje mensen om me heen die aan het kijken waren. Gelukkig gingen ze na een paar minuten van me af.
Richard had ook een aapje op hem die zijn flesje Coca Cola open wilde maken. We bleven een paar uur in het park waar we nog een tempel hebben bezocht. Hier is Paris Hilton trouwens pas geleden ook geweest.

Vervolgens liepen we het park uit en gingen we op zoek naar een zonnebril voor Richard. Hij kocht een en ik kocht een tweede broek met olifanten. Ook zag ik een kokosnoot liggen dat aangepast was naar een muziekinstrument dus deze moest uiteraard ook mee.

Onderweg terug naar het hotel zijn we gaan eten bij een koffie zaakje waar ik Fish and Chips bestelde en Richard Cordon Bleu. Ik nam er een Frozen Vanilla Latte bij dat zeker een halve liter was en dat voor maar omgerekend €1,50! Uiteindelijk hadden we allebei voor ongeveer 7 euro gegeten. Koopje!

Na het eten liepen we naar het hotel waar we zijn gaan zwemmen. Het zwembad is niet heel groot, maar dat hoeft ook niet, aangezien ik welgeteld 6 gasten geteld heb buiten ons. De blog van gisteren heb ik met pijn en moeite online gekregen. Er is wel volop verbinding, maar op de een of andere manier doet deze het niet goed en soms helemaal niet. Dit ben ik uiteraard gaan melden bij de receptie, omdat ik helemaal niet ingelogd kwam.

Inmiddels was het al na 18:00 dus zijn we gaan douchen om ons klaar te maken voor het avondeten. We liepen een heel stuk door Ubud waar we eerst kozen voor een halfuur een rugmassage. Deze was behoorlijk pittig en ik vond het minder prettig. Dit kostte €2,80.
Na het halfuur liepen we naar een restaurantje waar wij in het gedeelte met uitzicht op de rijstvelden wilden gaan zitten. Deze zagen we echter niet. Ik bestelde een visschotel waar de vis op saté stokjes geserveerd werden in een grote kokosnoot en Richard had Balinese kip geserveerd op een eetbaar blad. Daarna liepen we naar het hotel en op het moment zitten we bij de receptie, omdat daar de wifi het beste is.

Morgen dus een volledige excursie dag. Alvast welterusten!
P.s.: Het is hier helemaal niet zo warm. Niet zo heet als in Thailand iniedergeval. Veel verdraagzamer

Over de auteur

Joyce is de oprichtster van TravelBalloon.nl. Na vele vakanties vond ze het tijd om de avonturen die zij en Richard hebben meegemaakt te delen met anderen.