Vandaag gingen we na het ontbijten   zwemmen in het zwembad totdat het 13;00 was. Daarna liepen we naar de markt. Althans, we dachten dat de markt al begonnen was, maar dat bleek dus niet zo te zijn. We aten maar weer in het restaurantje in het winkelcentrum.

Vervolgens liepen we het winkelcentrum uit en regelden een tuktuk. Deze zou van 14;30-21;00 bij ons blijven en ons overal heen brengen voor 1500 Baht, zo’n 37 euro. We gaven aan dat we als eerste naar de Big Buddha wilden, als tweede naar de Phuket Old Town en als laatste naar de nachtmarkt.

De rit naar de Big Buddha duurde drie kwartier en eenmaal helemaal boven in de bergen aangekomen zagen we een mega groor Boeddha beeld waar geluid uit kwam. De chauffeur van de tuktuk bleef netjes wachten met zijn vrouw en kindje, terwijl wij zo lang als we wilden de Big Buddha konden gaan bekijken. Bij de entree kreeg ik een sarong om mijn middel gebonden, omdat ik een te kort broekje aanhad. Er stonden veel gouden beelden en overal werd om donaties gevraagd. Binnen kon je gezegend worden door een monnik. Bij het beeld zelf had je een prachtig uitzicht over het eiland.
Na ongeveer een uur zijn we terug gegaan naar de tuktuk.

De Old Town was zelf een lange straat met allemaal marktkraampjes. Merendeel van de kraampjes werd gerund door mensen met een beperking. Het was een hele leuke markt waar je aparte spullen kreeg.
Wij hadden een soort van mini roze bapao waar aardbeienijs in bleek te zitten. De buitenkant smaakte naar snoeppapier. Ook kreeg je er octopus op een stokje en dragon fruit.

Na een uur lieten we de chauffeur naar de nachtmarkt rijden. Deze begon al om 16;00 maar wij waren er om 18;00. Het was een enorm grote markt waar je echt overal neppe make – up en andere merk producten kreeg. Ik kocht souvenirs, schoenen, een palmboomlamp gemaakt van kokosnoten en schaaltjes gemaakt van kokosnoot waarvan aan de binnenkant blauwe parelmour zat. Ook hebben we een flesje drinken gekocht dat gemaakt werd van verse bamboo. Ja van bamboo. Het smaakte zoetig. Richard vond het lekker maar ik niet. Dit was tevens de enige plek waar 1 kraampje  stond waar je maden, kakkerlakken en sprinkhanen kon eten.
Wij hielden het op sate spiesjes en vleesspiezen.
Rond 20;15 liepen we terug naar de tuktuk en werden we terug gebracht naar Patong. Omdat het nu donker was had de chauffeur de verlichting en muziek aangezet. Door de geluidsboxen kwam hele harde muziek en de tuktuk gaf licht in alle kleuren van de regenboog. Na een halfuur kwamen we bij het winkelcentrum aan.

We liepen even naar het hotel om alle spullen op de kamer te zetten en gingen naar de markt in Patong zelf. Dat was rond 21;00.
Daar heeft Richard nog wat gegeten en ik een sinasappel smoothie gekocht. Daarna liepen we naar het hotel.
Na het typen van de blog gaan we nog even relaxen en vervolgens slapen.

Tot morgen!

P.s.; Voor iedereen die denkt dat wij slecht weer hebben (want dat lijkt zo op de foto’s).. we hebben prachtig warm weer. Dat het bewolkt is is alleen maar fijn, want het is echt al te warm. Regen dus niet gehad buiten die paar uurtjes in Koh Phi Phi.

Over de auteur

Joyce is de oprichtster van TravelBalloon.nl. Na vele vakanties vond ze het tijd om de avonturen die zij en Richard hebben meegemaakt te delen met anderen.