Vandaag stonden we rond 07;15 op, omdat we excursies hadden gepland. We zouden naar Monkey Island, Pileh Lagoon, Viking Cave en Maya Bay gaan. Op het terras van het hotel hadden we een prachtig uitzicht over Koh Phi Phi. Het weer was mooi en het water blauw. We kregen een menu kaart waar de keuzes van het ontbijt opstonden. Ik (Joyce) at muesli met verse banaan en ananas en Richard een Engels ontbijt. Om 08;30 moesten we met de reisleider en een Chinees gezin naar het centrum van de stad lopen. Daar zaten meerdere mensen te wachten. We kregen een fles water mee voor op de boot. Op de longtailboot kregen we boterhammen en weer drinken.

Als eerste bezochten we Viking Cave. Hier vaarden we alleen langs. Het was een prachtig eiland om te zien. Daarna gingen we naar Pileh Lagoon waar het water heel erg helder was. We mochten van boord, maar doordat het water ondiep was (en dat zag je niet van bovenaf de boot) sprong ik midden op het koraal/rotsen. Lekker dan, een sneetje in mijn voet.

Na 20 minuten vaarde de boot iets verder door waar het water turquoise was en waar we mochten snorkelen. We zagen ontzettend veel tropische visjes en mooi koraal. Het was prachtig om te zien. Helaas kwamen we er ook achter dat de Go Pro het begint te begeven. Er kwam condens in het hoesje op de camera lens terwijl het waterdicht hoort te zijn. Hij hing ook af en toe vast. Dit was met het originele hoesje niet. Als dit zo doorgaat en hij echt kapot gaat hebben we gelukkig nog garantie.

Na het snorkelen reed de boot naar de plek waar we ons het meeste op verheugd hadden en dat is de plek die je 9 van de 10 x ziet op de hoofdpagina van boekingssites om reizen te boeken. MAYA BAY! Ja die plek is echt zo mooi en dus bekend om de film “The Beach” met Leonardo Dicaprio. Wel jammer van de honderden (Chinese) toeristen die er rondliepen en foto’s probeerden te maken van mijn huid.. Het water was er zeer helder en de longtailboten lagen stuk voor stuk naast elkaar. Wat ook jammer is is dat ik het hoesje van mijn Nikon camera ben kwijt geraakt.. Op het eiland hebben we veel foto’s gemaakt en hebben we onze knuffel “Aapie” (een knuffelaap dus, wat een verrassing) ook laten poseren voor foto’s. Na een uur moesten we terug aan boord en vaarden we verder naar Monkey Island. Monkey Island hadden we gisteren al bezocht, maar dit zat inbegrepen in de tour dus deden we het nog eens. Aapie hebben we naast de apen  gehouden en foto’s gemaakt. Richard heeft ze eten gegeven. Na tien minuten moesten we weer gaan.

Rond 13;30 waren we terug bij de pier van Koh Phi Phi. Na de excursies zijn we wat gaan eten bij een restaurantje aan het strand. We hadden allebei een Club Sandwich met friet en een cola. Vervolgens liepen we naar het hotel, omdat we ons even wilden douchen voordat we zouden gaan paddle boarden. Het was ontzettend vermoeiend om een dikke 20 minuten een berg te beklimmen in de hete zon. Ik liep in mijn bikini en bij het hotel aangekomen kwam ik erachter dat ik ontzettend rood ben op mijn schouders. Ik wilde dus meteen koud gaan douchen. Helaas was het op de hotelkamer vele malen warmer dan buiten, terwijl het buiten 36 graden was. We hebben meteen de airco laten lopen en hebben buiten een halfuur op de grond in de schaduw gewacht. Gelukkig hadden we mooi uitzicht over het strand. Daarna gaan douchen om af te koelen.

Inmiddels was het 19;00 toen we naar het centrum liepen. Daar aten we bij een Italiaanse beach club. Richard een pasta en ik een hotdog. Deze zag er raar uit en smaakte vreemd. Misschien was het echt gemaakt van hond.. Overigens eten ze hier helemaal geen kakkerlakken en sprinkhanen. Naast het restaurantje vonden vuurshows plaats. Daar staat Koh Phi Phi bekend om. Overal hoorde je hele harde muziek en zag je dus vuurshows. Om uit te gaan ben je hier op de goede plaats. Na het eten keken we even naar een vuurshow en gingen op een zitzak op het strand zitten. Richard had Tiger Beer en Singhai bier geprobeerd, maar vond dat dat hetzelfde smaakte. Vervolgens liepen we ver de zee in zonder nat te worden. Dat kon doordat het eb was. Als laatste liepen we nog even door het centrum op zoek naar souvenirs, maar helaas waren we al te laat en ging alles sluiten omdat het 22;30 was.

Morgen is onze laatste halve dag in Koh Phi Phi en we gaan ’s middags met de speedboot terug naar Phuket.

Terwijl ik de blog aan het typen ben vliegen er opeens hele grote motten met een dikke kop door de kamer. Althans zo zien ze eruit haha…Lekker…

Welterusten!

P.s.; Richard is net door de wc gekrakt voor het doden van een motje…

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.