Jaja, geen paniek. Hier is de blog van gisteren. We hadden gisteren opeens geen wifi meer in The Nicho’s en hier in het nieuwe en laatste super deluxe over the top hotel wél.

Blog:

Vandaag stonden we wat later op, omdat er niet zo heel veel op de planning stond. De wekker ging om 08:45, waarna we gingen ontbijten. Ik bestelde hetzelfde als gisteren, maar kreeg er nu ook ei bij en veel meer fruit. Wij bestellen namelijk ook fruitsap erbij dat niet bij het ontbijt inbegrepen zit en we kopen elke keer in hun winkeltje, dus misschien lag het daaraan.

De scooter stond nog mooi voor de ingang dus pakten we deze en reden richting de mangrove. Wederom moesten we entree betalen om die weg op te gaan (€0,21 per persoon). We reden tot het einde van de weg en parkeerden de scooter. Het plan was om te gaan paddel boarden. Dit hadden we allebei nog nooit gedaan en uiteraard wilden we geen les nemen haha. We besloten het gewoon te proberen. We werden meegenomen naar een hutje dat van ellende uit elkaar viel en waar we allebei een paddel board en paddel stick kregen. Eh, dat board zag er groter uit dan we hadden verwacht, maar goed. Gewoon erop staan en paddelen zei de verhuurder. We moesten van hem eerst een deel voor de mangrove doen, voordat we gingen proberen om de zee op te gaan. Wij dat dus gedaan en naar rechts gepaddeld. Bam, toen kiepte ik dus van het board. Maakt niks uit, want het water was lekker verkoelend. Het was namelijk best warm. De zon stond recht boven ons ook al was het pas 10:30. We paddelden rustig aan door de mangrove en moesten af en toe uitwijken voor een bootje. Verder was het erg relaxed en rust gevend, ondanks dat het behoorlijk vermoeiend was. Je moet je evenwicht bewaren en kracht zetten op de paddel stick. Na een halfuur waren we aan het einde van de mangrove gekomen en paddelden we weer terug. Alle mensen in de bootjes keken ons aan, aangezien wij de enige waren die dit aan het doen waren. We paddelden naar de zee waar het water ondiep was en heel helder. Overal zag je zeewier, omdat we langs en door zeewierboerderijen paddelden. We bleven er even dobberen en paddelden erna terug. Een uur was meer dan zat, maar we hadden het twee uur gehuurd. Toch leverden we binnen twee uur alles in. De verhuurder maakten nog een hoop foto’s van ons en had de grootste lol met de camera. Hij poseerde nog zelfs even voor zijn foto. Hij vertelde waar we konden douchen en tevens goed konden eten. Daar besloten we dan ook te gaan lunchen.

We zaten aan een tafeltje aan het strand. Richard bestelde een gebakken vis en ik club sandwich. Het duurde ontzettend lang voordat het eten kwam. Zijn vis moest eerst nog op de barbecue. We bestelden er Bintang Bier bij en Cola. Dit bier was wel lekker. Na een tijdje kwam het eten. Na het lunchen besloten we even om door de zee te lopen. Helaas was het al eb geworden en was de zee terug getrokken. Het lopen over het zand, zeewier en veel koraal was nogal pijnlijk dus hadden we er al snel genoeg van. Onderweg terug naar de scooter zagen we nog een aantal zeesterren en kwamen we er ook achter dat ik heel erg verbrand ben op mijn schouders ondanks het dik insmeren met zonnebrandcrème factor 50. Ik heb kleine bultjes op mijn schouder. Calendulan zit er al op en morgen ga ik kijken of er in Kuta een massagesalon zit die speciale Aloë Vera Verkoelingsmassages aanbiedt.

We reden na het lopen door de zee terug naar The Nicho’s waar we eerst bij een winkeltje stopten om flesjes Cola te halen. Daarna zwommen we een tijdje in het zwembad waar we nogmaals de enige waren. Rond 17:00 wilden we gaan douchen om ons klaar te gaan maken voor het avondeten. We hadden gisteren een restaurantje uitgekozen bovenop een berg waar je prachtig uitzicht zou hebben over een deel van het eiland. Dit restaurant had maar drie tafeltjes waarmee je dat uitzicht had en wij wilden er per se zitten. Helaas waren ze ons huisje vergeten te poetsen dus toen ze zagen dat wij er naar binnen liepen kwam het personeel gehaast aangelopen met poets spullen. Twee minuten zeiden ze en dan zou het huisje gepoetst zijn.. en ja ze waren zo snel klaar. Heel gauw met de bezem erdoorheen en bed opgemaakt en nieuwe handdoeken en toen weg. Badkamer overgeslagen. Nou ja, het zal wel. Nog een nacht en dan verlaten we dit hotel. En voor de mensen die denken dat dit een slechte accommodatie is… wij boeken geen hotels/appartementen of bungalows die een lagere beoordeling op Tripadvisor/Booking.com hebben dan een 7.8 en dit had meer dan een 8.. dus het is prima in orde, ondanks dat het een beetje primitief is en er weinig ontbijt keuze is. Dit is heel luxe voor dit eiland als je het vergelijkt met de rest van de hotels haha.

Na het poetsen dus gedoucht en de scooter gepakt naar het restaurantje. Helaas waren de drie plaatsen bezet dus reden we even door naar de andere kant van het eiland. Richard had daar namelijk een vrachtwagen gezien vanochtend dat in zo’n slechte staat is en eigenlijk geen vrachtwagen te noemen is dat hij er een foto van wilde maken. Foto gemaakt en terug op weg gegaan naar het restaurant. Onderweg kwamen we nog een grotere mini supermarkt tegen waar we even gestopt zijn en even hebben rondgekeken. We besloten om na het eten even terug te gaan. Bij het restaurant aangekomen hadden we dit keer wel geluk. Er was een tafel met uitzicht vrij. Richard bestelden kip met gebakken aardappelen en een Bintang en ik garnalen met een drankje met sinaasappelsap en grenadine. Na het eten was het inmiddels hartstikke donker en reden we helemaal terug naar dat supermarktje waar we flesjes drinken kochten voor morgen op de boot en twee blikjes Bintang. Bleek het hier een stuk goedkoper te zijn dan bij de winkeltjes aan onze kant van het eiland.

We scooterden in het donker terug naar The Nicho’s waar we toch maar even nog het supermarktje hiernaast in zijn gegaan om chips te kopen. Momenteel liggen we op een ligbedje bij het zwembad in het donker met ons eten en drinken.

Na heel vaak proberen om verbinding te maken gaven we de hoop maar op en wandelden naar het strand waar we een dessert bestelden bij een restaurantje. We werden een beetje raar aangekeken, maar wat boeit mij dat. Ik had zin in een ijsje dus bestelde ik een ijsje. We kozen aardbeien ijs, vanille ijs en chocolade ijs. Kregen we een bakje gesmolten ijs. Bijna alles was gesmolten en bolletjes waren het niet. Nou ja, jammer maar boeit niet. Ik had mijn ijs haha. Daarna liepen we terug.

Morgen nemen we om 11:30 de boot terug naar Bali en gaan we naar Kuta waar we verblijven in het laatste hotel, ‘’The Kuta’s Beach Club’’.

Tot morgen!

Vanavond (zaterdag 12 september) komt dus de nieuwe blog van vandaag online!

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.