Op vrijdag 18 december 2015 kwam ik een goede aanbieding tegen om naar Canterbury in Engeland te gaan. Vertrek op diezelfde dag nog. Na even te hebben overlegd boekten we de dag trip. Om 01:00 zouden we vanuit Hotel Van der Valk in Urmond vertrekken. De bus kwam echter pas om 01:30 en we vertrokken uiteindelijk om 02:00. Rond 05:30 kwamen we in Duinkerken aan en gingen we aan boord. Aan boord van dit DFDS schip waren diverse restaurants en een tax free winkeltje. Na een tocht van twee uur kwamen we in Dover aan. We zouden veel te vroeg in Canterbury aankomen dus vroeg de chauffeur of we nog even naar Dover Castle wilden. Deze was uiteraard nog gesloten om 08:00, maar toch konden we even kijken en kijken naar de haven beneden aan de klif. Na een tijdje reden we verder naar Canterbury en na een halfuur kwamen we daar aan.

Alles ging pas om 09:00 open, maar dat maakte niks uit. We zagen de Kathedraal van Canterbury en kwamen erachter dat deze 10 pond entree kostte. Dit hebben we niet gedaan. Er waren genoeg winkels om te winkelen, maar niet genoeg om er echt heen te gaan om alleen maar te winkelen. We bezochten de oude bibliotheek waar tevens een museum in was (en momenteel een Star Wars expositie), een mini kerkje en we kwamen langs een gebouw waar The Canterbury Tales verteld werden. Het kerkje stelde niet veel voor en kostte 2 pond entree.

Canterbury lijkt ons leuker in de zomer, aangezien je dan op een bootje een boottocht door de stad kunt maken. Je hoeft hier echt niet voor de kerstmarkt heen te gaan aangezien die er simpelweg niet is, op een paar kraampjes na.  Qua winkels vind je er de grote winkel ketens, maar verwacht niet te kunnen shoppen zoals in het dichtbijt gelegen London. Nee, Canterbury heeft iets gezelligs en knus, maar prima voor één dag en niet meer.

De dagtrip van Slangenreizen is dus prima te doen en je hebt genoeg tijd (12 uur), maar doe dit dus eerder in de lente of de zomer.

Over de auteur

Joyce is de oprichtster van TravelBalloon.nl. Na vele vakanties vond ze het tijd om de avonturen die zij en Richard hebben meegemaakt te delen met anderen.